Beslutsvårigheter

Som de flesta av er vet så lider jag av av en fruktansvärd beslutsångest. Inte så att jag endast har svårt att bestämma mig för viktiga händelser, (typ vad jag skulle ha för PA) utan jag kan inte ens bestämma mig för vilka troosor jag ska ha på mig, än mindre vad jag ska äta till frukost eller vilken film jag ska hyra. Så nu när jag ska klippa och färga mitt hår så bli denna beslutsångets nästintill olidlig. Jag har i typ två veckor sagt att jag ska klippa en fet lugg och kapa av håret precis ovanför axlarna och så ska jag lägga in lite ljusljusljusröda/oranga slingor. Men nu har jag börjat få kalla fötter, det är ju trots allt i övermorgon jag ska förändra mitt äckligt fula hår till (förhoppningvis) något bättre.

Tankar i mitt (sjuka) huvud just nu:
-är en fet lugg fint till glasögon?
-är det fint med en blond fet lugg?
-passar jag i en fet lugg? (jag var ju söt i det fyran, men nu?)
-passar jag ens i kort hår?
-tänk så klipper hon/han mig svin fult?
-tänk så förstår han/hon inte min svenska och klipper mig som jag absolut inte vill?
-tänk så växer det aldrig ut igen?
-ska jag klippa med snedlugg istället?
jag kan hålla på hur länge som helst, men nu ska jag slänga mig i sängen, grina en skvätt medans jag försöker släppa min ångest och titta i frisyr tidningar.


det ända jag vill ha är en ny frisyr
men nu jag kommer ligga och grina, medans jag gnyr
jag vill ju kansek ha lugg, men jag har svårt att bestämma,
men annars kan man ju alltid använda en klämma...


godnatt och sov så gott / en ångestfull roxanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0