urringningar & anisktsmasker

Det där inlägget om att jag skulle börja klä mig mer kvinnligt, kommer inte att innebära att det kommer bli några djupa urringningar från min sida, det  är fortfarande ett stort nej i röda lysande bokstäver.

Just nu sitter jag här med en mjukgörande ansiktsmask från nivea (jag älskar nivea) och känner hur jag mjuknar upp i ansiktet. Kommer ni ihåg den där reklamen från Clearasil för flera år sen, den där där det var en tjej som hade en grön ansiktsmask på sig när det ringde på dörren så hon gick och öppnade den, och vem står inte där om inte skolans snygging. Det hela blir väldigt pinsamt och summan av kardemumman var att med CLearasil behövdes inga fula ansiktsmasker. Nu till vad jag tycker, för det första förstod jag aldrig vad det var som var så pinsamt, jag springer jämt runt med ansiktsmasker på ansikter här hemma i alla dess färger. För det adnra kan man aldrig jämnföra känslan av att ha en ansiktsmask på sig och bara tvätta sig med ansiktstrengörning, ansiktskvatten och smörja in sig med en mjukgörande kräm. För visst, det är också jätte skönt (faktiskt så tycker jag att det är npgot av det bästa som finns-jag älskar att smörja in mig..) men djupet av renhetskänslan som uppstår efter man har haft en värmande ansiktsmask på sig, eller den otroliga mjukheten jag kommer få känna om fem minuter går inte att uppna så fort med vanliga produkter.
(Oj vilken tjej jag är sam skriver så mycket om en ansiktsmask, den där kvinnliga klädstilen börjar sprida sig till resten av mig haha)


(Och jaa, jag vet att dem slesta ansiktmasker ger en falsk känsla av att de fungerar, att efter ett par dagar är man lika sträv i huden som man var innan)


det nalkas nog ett litet rim:

Oh du sköna ansiktsmask,
du är ju skönare än en dask.
Du in i mitt liv gled,
när jag köpte dig på Ullared.
Aldrig hade jag kunnat ana,
att du för mig skulle bli en vana,
du är någon som jag använder varje vecka,
du är min alldeles egna lilla snäcka.
Nu jag skölja av dig skall,
och då ska jag ta mig ann mitt svall.

puss och mys
vi ses i din frys



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0