Salon International

Nu tänkter jag berätta lite snabbt om min visit i London.

torsdagen kom jag till Kastrup kvart i fem, incheckningen började egentligen inte förrän 6:20 men när jag kom bort till inchecknings diskensåvar där en svin lång kö "detta kan inte vara min kö" tänkte jag, men tji fick jag. Kön ringlade sig zig-zag och runt överallt och där stod jag i 1 ½ timme, när jag äntligen hade checkat in mitt bagage(efter att rullbanden som bagaget skulle ligga på hade gått sönder) kom jag till securityn som tog en halv timme till. När jag väl satt på planet så sa dom att det skulle bli minst en timme försenat pga dimma. Nåväl, jag kom till Gatwick och där hämtade min gudmor Barbera mig och vi åkte direkt till hennes salong som för övrigt var det fräckaste jag någonsin sett! Den såg ut som en sån salong som man ser på trendiga amerikanske lyxiga program.Där gick jag och tittade runt lite, blev visad en klippning. Efter det åkte vi och hämtade Barberas söner och sen passade jag dom.

fredagen åt jag frukost med Pamela (barberas syster) och pojkarna på ett urmysigt italienskt café och sen gick Pamela och jag o lämnadepojkarnainnan vi åkte till krykanför o titta på en uppvisningen de hade där eftersom att det var Harvest Festival då. Närj ag kom till salongen så klippte jag och skulle försöka härma den klippningen jag blev bvisad på fredagen. På kvällen åkte vi till Brighton och gickpå stan och sen åkte vi till stranden där vi åt Fish & Chips.

lördagen åkte vi till Blueewater (ett jätte stort köpcenter) och så såg vi Rattatouille. Jag åt de gdaste räkorna jag någonsinätt i mitt liv och sen gick vi till Starbucks och drack en asgod frappe ( jag kände mig som nicole, lindsey eller mischa, en i gänget liksom....) 

söndagen åkte Barbera och jag in till London och gick på Salon International (frisör mässan). Jag såg shower med Patrick Cameron (typ världens bästa på att göra långhårs uppsättningar), Wella, Sassoon etc. Jag fick ett frisör bälte, klämmor, långhårs uppstättnings dekorationer. När vi kom hem såg jag en av de bästa filmernaj ag någonsin sett Stranger Than Fiction ( kan ha varit för att Maggie Gyllenhaal var med ;))

måndagen var vi på Salon International igen men denna gången med alla som jobbade på Barberas Salong Elementz. Dom som jobbade där var jätte trevliga:). Jag fick en Yasaka sax av Barbera, det är en av de bästa märkena på saxar man kan ha. Fyy vad bortskämd jag blev av henne! På kvällen åt jag en fruktansvärd god lax och sen lekte vi charader.

tisdagen gick jag upp tidigt och flög hem, jaggick vänta jätte länge på att få  redapå gaten och så hände det några som missöden/pinsamheter men annars gick det jätte bra. När jag kom till Kasturp igen så åkte jag direkt till skolan,vilekt visade sig varaonödigt,em naj gfick mitt hår tvättat och en hårbottens massage iaf :D.


Nu vet jag att även lilla hysteriska jag klarar av att åka till ett annat land själv (med flygplan då, jag åker ju till danmark varje dag...) och det gör att jag känner mig lite vuxnare - skrämmande känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0