föning

Nu är jag en hejjare på att föna (det gäller att tänka positivt). Idag hade vi Mia som lärare i fön, as duktig verkar hon vara. Hon berättade att när hon utbildade sig till frisör var hon tvungen att göra 500 bra föningar innan hon blev godkänd. Av var enda av de olika föningsteknikerna. Huh, vilket jobb alltså! Hon sa även att hon är en proffesionell fönare, hon är alltså utbildad fönare(heter det så, fönare?). Det hade jag ingen aning om att man kunde vara, hursomhelst är hon lärare i klipp, färg och makeup också så vi kommer ha henne rätt mycket sen när vi kommer ut i salongen om typ 1 ½ månad!! det är helt sjukt, så ska jag alltså ta emot kunder (dansak kunder tom) och kunna klippa dem så att de inte börjar gråta i frisörstolen, och helst ska de ju vara mer än nöjde med klippningen och färgningen också! Aajaa, det var vi när det kommer.

Förresten så vill jag jätte gärna åka till frisörmässan i london i oktober, någon vänlig själv som kan låna ut en kvadratmeter golv som jag kan sova på den 19-20 oktober?

Nu väntar chinabox och klippning och färgning av syster! Jag funderar på något i denna stilen till henne (tänk bort mössan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0